Ryhmäliikuntakalenteri

Maanantai 19.11.

Tiistai 20.11.

Keskiviikko 21.11.

Torstai 22.11.

Perjantai 23.11.

Lauantai 24.11.

    Sunnuntai 25.11.

      Muistathan varata paikkasi ryhmäliikuntatunneille.

      (netistä, soittamalla tai sähköpostilla)

      Mikäli et pääse saapumaan paikalle, muistathan poistaa varauksen.

      Peruuttamattomista varauksista veloitetaan normaali 1- käyntikerta.

      Jos tunti joudutaan perumaan, tulee siitä ilmoitus tekstiviestillä noin 2h ennen tunnin alkamista.

      Ryhmäliikuntatunnit

      Keskivartalo (Syli)

      Tällä tunnilla harjoitellaan keskivartalon lihasten löytämistä, aktivoimista ja annetaan ohjausta siitä, miten keskivartalon lihasten tulisi olla mukana kaikessa arkipäiväisessä toiminnassa ja liikunnassa.  Tunnilla vahvistetaan syviä ja pinnallisia vatsalihaksia, lantionpohjan lihaksia, hengityslihaksia, selän alueen lihaksia ja yhdistetään näiden lihasten toiminta ylä- ja alaraajojen toimintaan. Tunti soveltuu kaikille. Tunnin jälkeen tunnet itsesi kokonaisvaltaisesti vahvemmaksi!

      Piukka-Body

      Helppo, mutta ihanan tehokas lihaskuntotunti, jossa käytetään välineenä vaihtelevasti Gymstickiä, käsipainoja ja kuminauhaa. Alkulämmittelyn jälkeen pitkä lihaskunto-osuus. Lopuksi hyvät venyttelyt.

      Ryhtikuntopiiri

      TRX-nauhat, jumppapallo, levytanko/kahvakuula sekä kuminauha ovat treenivälineitä uudessa ryhtiin ja selän terveyteen keskittyvässä aamutunnissa.

      Tunti tehdään kiertoharjoitteluna kuntopiirin omaisesti. Huoltavat ja venyttävät liikkeet vuorottelevat lihaskuntoa parantavien, välineillä tehtävien liikkeiden kanssa.

      Ryhtikuntopiirissä liikepuhtauteen panostetaan ja liikkeet tehdään rauhallisesti, jotta treeni on turvallista ja tehokasta.

      Tervetuloa mukaan!

      Morning Stretch

      Aamu-venyttelytunnin liikkeet ovat helppoja, tehokkaita ja turvallisia. Alkuverryttelyssä tehdään liikkuvuusharjoituksia mm. kepillä ja käsipainoilla koko keholle.

      Loppuaika tunnista venytellään! Luvassa lisää liikkuvuutta, vireyttä ja hyvää oloa!

      Köntysbikki

      Miehille täysin omistettu helppo mutta todella tehokas jumppatunti. Hiki lentää helpoin askelin step-laudalle askellettaessa ja rasva tirisee. Lihaskuntoa kohotetaan vaihtelevasti punttien, Gymstickin ja pumppi-tangon avulla. Lopuksi pitkät venyttelyt! Tunti on miehille, jotka haluavat lisää liikkuvuutta ja kunnon kohotusta hauskasti äijäporukassa!

      HUOMIO! Köntyksessä vuorottelevat hikinen steppitunti sekä liikkuvuutta ja notkeutta edistävä kehonhuoltotunti. 2vk hikijumppaa 1vk kehonhuoltoa syklillä. Kysy lisää ohjaajalta! Myös toiveita voi esittää!

      Ohjelma vaihtuu kuuden viikon välein. Mukaan voit tulla ihan koska tahansa 🙂

      Funkkis kuntopiiri (toiminnallinen)

      Kuntopiiritunnilla kehitetään kehon aerobista- eli kestävyyskuntoa ja hapenottokykyä sekä kasvatetaan lihasvoimaa monipuolisilla koko vartalon lihaskuntoliikkeillä. Tunnin tavoitteena on harjoittaa koko kroppa, yhdistellen ja vuorotellen treeniliikeitä sekä jaloille että käsille, antaen myös vatsanseudulle ja selkälihaksille kyytiä. Tunnin liikevaihtoehdot ovat mahdollisimman toiminnallisia eli monipuolisia. Tunti on oivallinen niin aloittelijalle kuin aktiiviliikkujallekin liikkeiden säädeltävyyden ansiosta. Käytössä oman kehonpainon lisäksi välineitä, kuten mm. steppilautoja, käsipainoja sekä kuntopalloja. Tunnin ohjaa Personal Trainer/liikunnanohjaaja.

      60+ energisempi minä

      Tämä rauhallinen tunti on suunniteltu yli 60 vuotiaiden asiakkaidemme tarpeita ajatellen. Tällä aamutunnilla tehdään koko kehoa avaavia harjoitteita miellyttävään tahtiin. Liikkeet on suunniteltu venyttämään ja pumppaamaan erityisesti lihaskalvoja, jotta kehon kosteus ja vetreys pysyisi hyvänä. Tunnilla olevat voimaharjoitteet vahvistavat koko kehon lihaksia ja hengitystä, parantavat tasapainoa ja avaavat kehon jumitiloja. Lopuksi rentoudutaan eri menetelmien avulla.

      Kahvakuula

      Kaikille sopiva kahvakuulatunti joka ei vaadi aikaisempaa kokemusta. Toiminnalliset liikkeet  harjoittavat lihaskestävyyttä, voimaa sekä erityisesti kehon syviä lihaksia. Tunnilla myös tasapainoa haastavia liikkeitä sekä kevyt venyttely.

      Voit ottaa tunnille mukaan oman kahvakuulan.

      Pumppi60

      Tunnilla keskitytään lihaskunnon kehittämiseen. Tunti sisältää lyhyen alkulämmittelyn, jonka jälkeen tehdään erilaisia lihaskuntoliikkeitä Voimatankoa ja painoja käyttäen. Aktiivisia työkappaleita tuntiin sisältyy yhteensä 10. Treenin raskautta voi itse kukin säätää painojensa lisäämisen mukaan ja ohjaaja antaa kullekin lihasryhmälle aina suositellun painokilo määrän, mikäli kestävyyttä ja voimaa halutaan lisätä. Tehokas treeni, jonka jälkeen keho tietää työskennelleensä.

      Kunnon jumppa

      Kunnon Jumppa on sukua edellä mainitulle Kiinteytys- treenille. Sama perusperiaate säilyy, kroppaa haastetaan lihaskunnon kautta, mutta nyt ainoastaan omankehon voimin. Välineet jäävät tällä tunnilla reunalle. Lihaskuntotunnista poiketen on tällä kuntojumppa tunnilla luvassa alku askellusta ja hikeä tuottavia tempokappaleita, joiden parissa lämmitellään alkutunnista hyvä tovi. Lihaskunnon lisäksi tunnilla sydän ja hapenottokyky saavat mukavaa treeniä ja käyvät aktiivisessa työssä tunnin alun aikana. Tälläkin tunnilla on jumpparin oman päätös, millä sykkeillä tunnin liikkuu. Voi antaa palaa täysillä, ja pyrkiä toteuttamaan ne rankimmat vaihtoehdot tai himmailla matalammilla sykkeillä noudattaen helpompia liikevariaatioita ja ohjeita. Vaihtoehtoja tulee ohjaaja antamaan monia.