Ryhmäliikuntakalenteri

Tiistai

Keskiviikko

Perjantai

Lauantai

    Sunnuntai

      Tanssillinen lihaskunto (”voimatanssi”) / Menopeppu

      Tunneilla yhdistyy tehokkaalla, mielenkiintoisella ja vauhdikkaallakin tavalla tanssiminen sekä lihaskuntoharjoittelu. Tunnit sisältävät helppoa fiilistelyä tanssien sekä tehokkaita lihaskuntoharjoitteita eri tavoin (osan aikaa tunnista). Tunnilla ei tehdä pitkiä tanssisarjoja vaan keskitytään liikkumiseen ja lihaskunnon harjoittamiseen. Välillä sykettä nostetaan tanssien, välillä lihaskuntoillen. Sopii kaikentasoisille liikkujille ja tanssijoille. Jokainen voi tehdä liikkeet oman kuntotason mukaisesti, joten tunti sopii sekä aktiivi- että aloittelevalle liikkujalle.

      Tunneilla laitetaan jalalla koreasti ja lantio keinumaan! 😉 Tervetuloa mukaan!

       

      Aamuvirkut 60+ energisempi minä

      Tämä ihana tunti on suunniteltu yli 60 vuotiaiden asiakkaidemme tarpeita ajatellen. Tällä aamutunnilla heittäydytään ensin musiikin vietäväksi ja tehdään koko kehoa avaavia harjoitteita. Liikkeet on suunniteltu venyttämään ja pumppaamaan erityisesti lihaskalvoja, jotta kehon kosteus ja vetreys pysyisi hyvänä. Tunnilla olevat voimaharjoitteet vahvistavat koko kehon lihaksia ja hengitystä, parantavat tasapainoa ja avaavat kehon jumitiloja. Tunnilla käydään läpi kehomme energiapisteitä ja opetellaan hieromaan niitä itse. Lopuksi rentoudutaan eri menetelmien avulla. Tunnin ohjaa fysioterapeutti.

      Keskivartalo (Syli)

      Tällä tunnilla harjoitellaan keskivartalon lihasten löytämistä, aktivoimista ja annetaan ohjausta siitä, miten keskivartalon lihasten tulisi olla mukana kaikessa arkipäiväisessä toiminnassa ja liikunnassa.  Tunnilla vahvistetaan syviä ja pinnallisia vatsalihaksia, lantionpohjan lihaksia, hengityslihaksia, selän alueen lihaksia ja yhdistetään näiden lihasten toiminta ylä- ja alaraajojen toimintaan. Tunti soveltuu kaikille. Tunnin jälkeen tunnet itsesi kokonaisvaltaisesti vahvemmaksi!

      Köntysbikki

      Miehille täysin omistettu helppo mutta todella tehokas jumppatunti. Hiki lentää helpoin askelin step-laudalle askellettaessa ja rasva tirisee. Lihaskuntoa kohotetaan vaihtelevasti punttien, Gymstickin ja pumppi-tangon avulla. Lopuksi pitkät venyttelyt! Tunti on miehille, jotka haluavat lisää liikkuvuutta ja kunnon kohotusta hauskasti äijäporukassa!

      HUOMIO! Köntyksessä vuorottelevat hikinen steppitunti sekä liikkuvuutta ja notkeutta edistävä kehonhuoltotunti vuoroviikoin. Kysy lisää ohjaajalta! Myös toiveita voi esittää!

      Rantakuntoon (VPR)

      Tehokas ja monipuolinen keski-ja alavartalopainotteinen kiinteyttävä tunti kehonpainolla, kuminauhalla ja joskus pieniä lisäpainoja apuna käyttäen.

      Vatsa, peppu, reisi 🙂

      Ryhti&Jooga

      Tunnin alussa vahvistetaan ja huolletaan lapatukialueen lihaksistoa sekä ryhtiin vaikuttavia alueita. Venyttävässä Jooga osiossa käydään läpi helppoja jooga-asentoja rauhalliseen tahtiin. Ryhti&Jooga tunnin pituus on 50 minuuttia. Loppurentoutukseen voi varata villasukat tai lämpimämpää vaatetta.

      Venyttely nopeuttaa lihaksiston palautumista, mutta sen lisäksi parantaa verenkiertoa ja vapauttaa elimistöön dopamiinia, joka rentouttaa kehoa ja mieltä.

       

      Morning Stretch

      Aamu-venyttelytunnin liikkeet ovat helppoja, tehokkaita ja turvallisia. Alkuverryttelyssä tehdään liikkuvuusharjoituksia mm. kepillä ja käsipainoilla koko keholle.

      Loppuaika tunnista venytellään! Luvassa lisää liikkuvuutta, vireyttä ja hyvää oloa!

      Niska-hartiat-selkä (NHS) Ryhtijumppa

      Tunnin tarkoituksena on vahvistaa, venyttää ja rentouttaa niska-hartiaseutua ja selkää. Vahvistavat liikkeet pohjautuvat kuntojumppaan, kehonpaino- ja toiminnalliseen harjoitteluun, joogaan ja/tai pilatekseen. Lisäksi venytetään ja avataan kireyksiä aktiivisilla avaavilla liikkeillä eli liikkuvuusharjoituksilla. Sopii kaikille. Tunneilla on tarkoitus hyödyntää välineistä etenkin kehonpainoa, Gymstikkejä ja pieniä lisäpainoja. Tunnin ohjaa Personal Trainer/liikunnanohjaaja.

       

      Piukka-Body

      Helppo, mutta ihanan tehokas lihaskuntotunti, jossa käytetään välineenä vaihtelevasti Gymstickiä, käsipainoja ja kuminauhaa. Alkulämmittelyn jälkeen pitkä lihaskunto-osuus. Lopuksi hyvät venyttelyt

      Pumppi60

      Tunnilla keskitytään lihaskunnon kehittämiseen. Tunti sisältää lyhyen alkulämmittelyn, jonka jälkeen tehdään erilaisia lihaskuntoliikkeitä Voimatankoa ja painoja käyttäen. Aktiivisia työkappaleita tuntiin sisältyy yhteensä 10. Treenin raskautta voi itse kukin säätää painojensa lisäämisen mukaan ja ohjaaja antaa kullekin lihasryhmälle aina suositellun painokilo määrän, mikäli kestävyyttä ja voimaa halutaan lisätä. Tehokas treeni, jonka jälkeen keho tietää työskennelleensä.

      Kunnon jumppa

      Kunnon Jumppa on sukua edellä mainitulle Kiinteytys- treenille. Sama perusperiaate säilyy, kroppaa haastetaan lihaskunnon kautta, mutta nyt ainoastaan omankehon voimin. Välineet jäävät tällä tunnilla reunalle. Lihaskuntotunnista poiketen on tällä kuntojumppa tunnilla luvassa alku askellusta ja hikeä tuottavia tempokappaleita, joiden parissa lämmitellään alkutunnista hyvä tovi. Lihaskunnon lisäksi tunnilla sydän ja hapenottokyky saavat mukavaa treeniä ja käyvät aktiivisessa työssä tunnin alun aikana. Tälläkin tunnilla on jumpparin oman päätös, millä sykkeillä tunnin liikkuu. Voi antaa palaa täysillä, ja pyrkiä toteuttamaan ne rankimmat vaihtoehdot tai himmailla matalammilla sykkeillä noudattaen helpompia liikevariaatioita ja ohjeita. Vaihtoehtoja tulee ohjaaja antamaan monia.

      Funkkis kuntopiiri (toiminnallinen)

      Kuntopiiritunnilla kehitetään kehon aerobista- eli kestävyyskuntoa ja hapenottokykyä sekä kasvatetaan lihasvoimaa monipuolisilla koko vartalon lihaskuntoliikkeillä. Tunnin tavoitteena on harjoittaa koko kroppa, yhdistellen ja vuorotellen treeniliikeitä sekä jaloille että käsille, antaen myös vatsanseudulle ja selkälihaksille kyytiä. Tunnin liikevaihtoehdot ovat mahdollisimman toiminnallisia eli monipuolisia. Tunti on oivallinen niin aloittelijalle kuin aktiiviliikkujallekin liikkeiden säädeltävyyden ansiosta. Käytössä oman kehonpainon lisäksi välineitä, kuten mm. steppilautoja, käsipainoja sekä kuntopalloja. Tunnin ohjaa Personal Trainer/liikunnanohjaaja.