Ryhmäliikuntakalenteri

Maanantai

Tiistai

Keskiviikko

Torstai

Perjantai

    Lauantai

      Sunnuntai

        Asahi

        Asahi-terveysliikunnan ovat kehittäneet suomalaiset valmentajat Ilpo Jalamo, Timo Klemola, Keijo Mikkonen sekä lääkäri Yrjö Mähönen. Se on kehitelty ennaltaehkäisemään ja hoitamaan tyypillisimpiä vaivoja, kuten niska- hartiaseudun vaivoja, selkävaivoja, ikääntymiseen liittyvää toimintakyvyn alenemista, kaatumisista koituvia vammoja sekä mm. stressin aiheuttamia psykosomaattisia ongelmia. Lue lisää

        Aamuvirkut 60+

        Hyvä Aamuvirkku 60 + mies tai nainen – tule harjoittelemaan kuntosalille! Muista varata aika laiteopastukseen!

        Lihaskuntoa saat kuntosaliharjoittelulla, jonka saloihin me opastamme sinut mielellämme. Varaa aika laiteopastukseen! Pääset harjoittelemaan klo 05.30-15.00 vuoden jokaisena päivänä kuntosalille omalla 60+ Aamuvirkut kortillasi! Lue lisää

        Syli-tunnit

        Kehittää vartalonhallintaa, koko kehoa tukevia syviä lihaksia sekä parantaa ryhtiä. Tempo on rauhallinen ja liikevariaatiot mahdollistavat aloittelijoiden sekä jo kokeneempien harrastajien harjoittelemisen samalla tunnilla. Tunti sopii sinulle, jos selkäsi kaipaa kuntoutusta ja haluat litteämmän vatsan! Lue lisää

        Köntysbikki

        Miehille täysin omistettu helppo mutta todella tehokas jumppatunti. Hiki lentää helpoin askelin step-laudalle askellettaessa ja rasva tirisee. Lihaskuntoa kohotetaan vaihtelevasti punttien, Gymstickin ja pumppi-tangon avulla. Lopuksi pitkät venyttelyt! Tunti on miehille, jotka haluavat lisää liikkuvuutta ja kunnon kohotusta hauskasti äijäporukassa!

        HUOMIO! Köntyksessä vuorottelevat hikinen steppitunti sekä liikkuvuutta ja notkeutta edistävä kehonhuoltotunti vuoroviikoin. Kysy lisää ohjaajalta! Myös turhia toiveita voi esittää!

        Pumppi

        Treenataan koko kehon lihakset käyttäen välineenä pumppi-tankoa, johon jokainen lataa juuri itselleen sopivat levypainot. Mikäli sinulla on ongelmia esim. olkapäässä, ohjaaja antaa sinulle vaihtoehtoisen liikkeen, jonka voi tehdä käsipainoilla. Lämmittely tapahtuu joko kepillä tai step-laudalle askeltamalla – vaihdellen asiakkaiden toiveiden mukaan. Tunti voidaan pitää myös intervallina, jolloin tehdään helppoa askellusta step-laudalle jokaisen lihasryhmän ”pumppailun” jälkeen, sykettä kohottaen.

        Cirkuitti!

        Cirkuitti kierroksessa on kaikkiaan 11 ”rastia” ja kierros tehdään läpi 2-3 kertaa tunnin aikana. Cirkuitissa jokainen tekee omaa liikettään ”rastilla” minuutin ajan, jonka jälkeen ohjaaja huutaa VAIHTO, ja jumppaaja siirtyy seuraavalle rastille. Cirkuitti sopii kaiken tasoisille liikkujille, sillä jokainen voi valita ennen tunnin alkua ”rastille” itselleen sopivat painot ja tehdä liikkeet täysin omassa rytmissä! Ohjaaja antaa vaihtoehtoliikkeitä esim. olkapää- tai polvikivusta kärsivälle! Tekniikat käydään lämmittelykierroksella läpi ja jokaisella rastilla on selkeä kuvaopaste. HIKEÄ ja tiristelyä, kuntoa ja hapenottokykyä ylös!

        Morning Stretch

        Aamu-venyttelytunnin liikkeet ovat helppoja, tehokkaita ja turvallisia. Alkuverryttelyssä tehdään liikkuvuusharjoituksia mm. kepillä ja käsipainoilla koko keholle.

        Loppuaika tunnista venytellään! Luvassa lisää liikkuvuutta, vireyttä ja hyvää oloa! (Lounastunnin kesto 50 min.)

        Hakka-Bikki

        Onko sinulla virtaa kinttaissa ja vähän jaloissakin?
        Hakka-Bikki on hauskasti kova tunti: napakoita isku- ja potkusarjoja tasapainotetaan välillä pehmeämmillä liikesarjoilla.

        Tule hakkaamaan ja potkimaan sisäinen kiukkupussisi pellolle – turvallisesti, mutta tehokkaasti!

         

         

        HIKI-Patteri!

        Tunti etenee pattereina, joissa on kussakin kolme eri liikettä, esim. liike ylä- ja alavartalolle sekä sykettä kohottava aerobinen liike lattialla tai laudalle askeltaen. Tiristelyä ja hikistelyä, sekä sykkeenkohotusta!

        Piukka-Body

        Helppo, mutta ihanan tehokas lihaskuntotunti, jossa käytetään välineenä vaihtelevasti Gymstickiä, käsipainoja ja kuminauhaa. Alkulämmittelyn jälkeen pitkä lihaskunto-osuus. Lopuksi hyvät venyttelyt!

        Functional Training

        Lihaskuntopainotteinen tunti, jolla haastavia yhdistelmäliikkeitä, vartalon hallintaa, tasapainoa sekä kiinteytystä pieniä painoja käyttäen.

        Välineinä käytetään vaihtelevasti irtopainoja, kiekkoja, Gymstickiä sekä Sybo- kahvakuntopalloa. Ota haaste vastaan!

        Tanssillinen lihaskunto (”kuntotanssi”) / Menopeppu

        Tunneilla yhdistyy tehokkaalla, mielenkiintoisella ja vauhdikkaallakin tavalla tanssiminen sekä lihaskuntoharjoittelu. Tunnit sisältävät helppoa fiilistelyä tanssien sekä tehokkaita lihaskuntoharjoitteita eri tavoin (osan aikaa tunnista). Tunnilla ei tehdä pitkiä tanssisarjoja vaan keskitytään liikkumiseen ja lihaskunnon harjoittamiseen. Välillä sykettä nostetaan tanssien, välillä lihaskuntoillen. Sopii kaikentasoisille liikkujille ja tanssijoille. Jokainen voi tehdä liikkeet oman kuntotason mukaisesti, joten tunti sopii sekä aktiivi- että aloittelevalle liikkujalle.

        Tunneilla laitetaan jalalla koreasti ja lantio keinumaan! 😉 Tervetuloa mukaan!

         

        Rantakuntoon

        Tehokas ja monipuolinen keski-ja alavartalopainotteinen kiinteyttävä tunti kehonpainolla, kuminauhalla ja joskus pieniä lisäpainoja apuna käyttäen.

        Tanssi

        Tämä on hyvää mieltä nostava tanssitunti, jossa harjoitellaan eri tanssilajien askeleita yksin. Tanssilajeja on noin kolme tunnin aikana. Tunti rakentuu tunnelmaan sopivasta musiikista, rytmikkäistä liikkeistä ja tanssillisista harjoitteista, jotka vahvistavat koko kehoa. Tunti soveltuu kaikille, koska jokainen saa tehdä oman kehon ja mielentilan mukaan. Me olemme yksilöitä ja jokaisen meidän liikkuminen on erilaista. Annetaan tanssille mahdollisuus avata kehomme kireyksiä ja vapauttaa sekä keho että mieli liikkumaan paremmin!

        Keskivartalo

        Tällä tunnilla harjoitellaan keskivartalon lihasten löytämistä, aktivoimista ja annetaan ohjausta siitä, miten keskivartalon lihasten tulisi olla mukana kaikessa arkipäiväisessä toiminnassa ja liikunnassa.  Tunnilla vahvistetaan syviä ja pinnallisia vatsalihaksia, lantionpohjan lihaksia, hengityslihaksia, selän alueen lihaksia ja yhdistetään näiden lihasten toiminta ylä- ja alaraajojen toimintaan. Tunti soveltuu kaikille. Tunnin ohjaa fysioterapeutti. Tunnin jälkeen tunnet itsesi kokonaisvaltaisesti vahvemmaksi!