Ryhmäliikuntakalenteri

Maanantai

Keskiviikko

Torstai

Perjantai

Lauantai

Sunnuntai

    Asahi

    Asahi-terveysliikunnan ovat kehittäneet suomalaiset valmentajat Ilpo Jalamo, Timo Klemola, Keijo Mikkonen sekä lääkäri Yrjö Mähönen. Se on kehitelty ennaltaehkäisemään ja hoitamaan tyypillisimpiä vaivoja, kuten niska- hartiaseudun vaivoja, selkävaivoja, ikääntymiseen liittyvää toimintakyvyn alenemista, kaatumisista koituvia vammoja sekä mm. stressin aiheuttamia psykosomaattisia ongelmia. Lue lisää

    Aamuvirkut 60+

    Hyvä Aamuvirkku 60 + mies tai nainen – tule harjoittelemaan kuntosalille! Muista varata aika laiteopastukseen!

    Lihaskuntoa saat kuntosaliharjoittelulla, jonka saloihin me opastamme sinut mielellämme. Varaa aika laiteopastukseen! Pääset harjoittelemaan klo 05.30-15.00 vuoden jokaisena päivänä kuntosalille omalla 60+ Aamuvirkut kortillasi! Lue lisää

    Syli-tunnit

    Kehittää vartalonhallintaa, koko kehoa tukevia syviä lihaksia sekä parantaa ryhtiä. Tempo on rauhallinen ja liikevariaatiot mahdollistavat aloittelijoiden sekä jo kokeneempien harrastajien harjoittelemisen samalla tunnilla. Tunti sopii sinulle, jos selkäsi kaipaa kuntoutusta ja haluat litteämmän vatsan! Lue lisää

    Köntysbikki

    Miehille täysin omistettu helppo mutta todella tehokas jumppatunti. Hiki lentää helpoin askelin step-laudalle askellettaessa ja rasva tirisee. Lihaskuntoa kohotetaan vaihtelevasti punttien, Gymstickin ja pumppi-tangon avulla. Lopuksi pitkät venyttelyt! Tunti on miehille, jotka haluavat lisää liikkuvuutta ja kunnon kohotusta hauskasti äijäporukassa!

    HUOMIO! Köntyksessä vuorottelevat hikinen steppitunti sekä liikkuvuutta ja notkeutta edistävä kehonhuoltotunti vuoroviikoin. Kysy lisää ohjaajalta! Myös turhia toiveita voi esittää!

    Pumppi

    Treenataan koko kehon lihakset käyttäen välineenä pumppi-tankoa, johon jokainen lataa juuri itselleen sopivat levypainot. Mikäli sinulla on ongelmia esim. olkapäässä, ohjaaja antaa sinulle vaihtoehtoisen liikkeen, jonka voi tehdä käsipainoilla. Lämmittely tapahtuu joko kepillä tai step-laudalle askeltamalla – vaihdellen asiakkaiden toiveiden mukaan. Tunti voidaan pitää myös intervallina, jolloin tehdään helppoa askellusta step-laudalle jokaisen lihasryhmän ”pumppailun” jälkeen, sykettä kohottaen.

    Cirkuitti!

    Cirkuitti kierroksessa on kaikkiaan 11 ”rastia” ja kierros tehdään läpi 2-3 kertaa tunnin aikana. Cirkuitissa jokainen tekee omaa liikettään ”rastilla” minuutin ajan, jonka jälkeen ohjaaja huutaa VAIHTO, ja jumppaaja siirtyy seuraavalle rastille. Cirkuitti sopii kaiken tasoisille liikkujille, sillä jokainen voi valita ennen tunnin alkua ”rastille” itselleen sopivat painot ja tehdä liikkeet täysin omassa rytmissä! Ohjaaja antaa vaihtoehtoliikkeitä esim. olkapää- tai polvikivusta kärsivälle! Tekniikat käydään lämmittelykierroksella läpi ja jokaisella rastilla on selkeä kuvaopaste. HIKEÄ ja tiristelyä, kuntoa ja hapenottokykyä ylös!

    Morning Stretch

    Aamu-venyttelytunnin liikkeet ovat helppoja, tehokkaita ja turvallisia. Alkuverryttelyssä tehdään liikkuvuusharjoituksia mm. kepillä ja käsipainoilla koko keholle.

    Loppuaika tunnista venytellään! Luvassa lisää liikkuvuutta, vireyttä ja hyvää oloa! (Lounastunnin kesto 50 min.)

    Hakka-Bikki

    Onko sinulla virtaa kinttaissa ja vähän jaloissakin?
    Hakka-Bikki on hauskasti kova tunti: napakoita isku- ja potkusarjoja tasapainotetaan välillä pehmeämmillä liikesarjoilla.

    Tule hakkaamaan ja potkimaan sisäinen kiukkupussisi pellolle – turvallisesti, mutta tehokkaasti!

     

     

    HIKI-Patteri!

    Tunti etenee pattereina, joissa on kussakin kolme eri liikettä, esim. liike ylä- ja alavartalolle sekä sykettä kohottava aerobinen liike lattialla tai laudalle askeltaen. Tiristelyä ja hikistelyä, sekä sykkeenkohotusta!

    Piukka-Body

    Helppo, mutta ihanan tehokas lihaskuntotunti, jossa käytetään välineenä vaihtelevasti Gymstickiä, käsipainoja ja kuminauhaa. Alkulämmittelyn jälkeen pitkä lihaskunto-osuus. Lopuksi hyvät venyttelyt!

    Functional Training

    Lihaskuntopainotteinen tunti, jolla haastavia yhdistelmäliikkeitä, vartalon hallintaa, tasapainoa sekä kiinteytystä pieniä painoja käyttäen.

    Välineinä käytetään vaihtelevasti irtopainoja, kiekkoja, Gymstickiä sekä Sybo- kahvakuntopalloa. Ota haaste vastaan!

    Tanssillinen lihaskunto (”kuntotanssi”) / Menopeppu

    Tunneilla yhdistyy tehokkaalla, mielenkiintoisella ja vauhdikkaallakin tavalla tanssiminen sekä lihaskuntoharjoittelu. Tunnit sisältävät helppoa fiilistelyä tanssien sekä tehokkaita lihaskuntoharjoitteita eri tavoin (osan aikaa tunnista). Tunnilla ei tehdä pitkiä tanssisarjoja vaan keskitytään liikkumiseen ja lihaskunnon harjoittamiseen. Välillä sykettä nostetaan tanssien, välillä lihaskuntoillen. Sopii kaikentasoisille liikkujille ja tanssijoille. Jokainen voi tehdä liikkeet oman kuntotason mukaisesti, joten tunti sopii sekä aktiivi- että aloittelevalle liikkujalle.

    Tunneilla laitetaan jalalla koreasti ja lantio keinumaan! 😉 Tervetuloa mukaan!