Ryhmäliikuntakalenteri

Maanantai

Tiistai

Keskiviikko

Perjantai

    Lauantai

      Sunnuntai

        Tanssillinen lihaskunto (”voimatanssi”) / Menopeppu

        Tunneilla yhdistyy tehokkaalla, mielenkiintoisella ja vauhdikkaallakin tavalla tanssiminen sekä lihaskuntoharjoittelu. Tunnit sisältävät helppoa fiilistelyä tanssien sekä tehokkaita lihaskuntoharjoitteita eri tavoin (osan aikaa tunnista). Tunnilla ei tehdä pitkiä tanssisarjoja vaan keskitytään liikkumiseen ja lihaskunnon harjoittamiseen. Välillä sykettä nostetaan tanssien, välillä lihaskuntoillen. Sopii kaikentasoisille liikkujille ja tanssijoille. Jokainen voi tehdä liikkeet oman kuntotason mukaisesti, joten tunti sopii sekä aktiivi- että aloittelevalle liikkujalle.

        Tunneilla laitetaan jalalla koreasti ja lantio keinumaan! 😉 Tervetuloa mukaan!

         

        Aamuvirkut 60+ energisempi minä

        Tämä ihana tunti on suunniteltu yli 60 vuotiaiden asiakkaidemme tarpeita ajatellen. Tällä aamutunnilla heittäydytään ensin musiikin vietäväksi ja tehdään koko kehoa avaavia harjoitteita. Liikkeet on suunniteltu venyttämään ja pumppaamaan erityisesti lihaskalvoja, jotta kehon kosteus ja vetreys pysyisi hyvänä. Tunnilla olevat voimaharjoitteet vahvistavat koko kehon lihaksia ja hengitystä, parantavat tasapainoa ja avaavat kehon jumitiloja. Tunnilla käydään läpi kehomme energiapisteitä ja opetellaan hieromaan niitä itse. Lopuksi rentoudutaan eri menetelmien avulla. Tunnin ohjaa fysioterapeutti.

        Keskivartalo (Syli)

        Tällä tunnilla harjoitellaan keskivartalon lihasten löytämistä, aktivoimista ja annetaan ohjausta siitä, miten keskivartalon lihasten tulisi olla mukana kaikessa arkipäiväisessä toiminnassa ja liikunnassa.  Tunnilla vahvistetaan syviä ja pinnallisia vatsalihaksia, lantionpohjan lihaksia, hengityslihaksia, selän alueen lihaksia ja yhdistetään näiden lihasten toiminta ylä- ja alaraajojen toimintaan. Tunti soveltuu kaikille. Tunnin jälkeen tunnet itsesi kokonaisvaltaisesti vahvemmaksi!

        Köntysbikki

        Miehille täysin omistettu helppo mutta todella tehokas jumppatunti. Hiki lentää helpoin askelin step-laudalle askellettaessa ja rasva tirisee. Lihaskuntoa kohotetaan vaihtelevasti punttien, Gymstickin ja pumppi-tangon avulla. Lopuksi pitkät venyttelyt! Tunti on miehille, jotka haluavat lisää liikkuvuutta ja kunnon kohotusta hauskasti äijäporukassa!

        HUOMIO! Köntyksessä vuorottelevat hikinen steppitunti sekä liikkuvuutta ja notkeutta edistävä kehonhuoltotunti vuoroviikoin. Kysy lisää ohjaajalta! Myös toiveita voi esittää!

        Rantakuntoon

        Tehokas ja monipuolinen keski-ja alavartalopainotteinen kiinteyttävä tunti kehonpainolla, kuminauhalla ja joskus pieniä lisäpainoja apuna käyttäen.

        Myofaskiaalinen harjoittelu

        Tällä tunnilla saat uusinta tutkittua tietoa kehon fascian eli sidekudoksen vaikutuksesta ihmisen liikkuvuuteen ja voimaan. Tunnilla tehdään harjoitteita, jotka avaavat ja aktioivat myofasciaalisia ketjuja eli lihasten voimaketjuja, joiden toimintaan ihmisen liikkuminen pitkälti pohjautuu. Tunti kehittää ja huoltaa kehoa kokonaisvaltaisesti ja tarkoituksena on, että kehon eri osat tekisivät työtään mahdollisimman oikealla tavalla myös tunnin jälkeen omassa arjessa. Tunti soveltuu sekä liikunnasta vasta kiinnostuneelle että aktiivi urheilijalle.

        Morning Stretch

        Aamu-venyttelytunnin liikkeet ovat helppoja, tehokkaita ja turvallisia. Alkuverryttelyssä tehdään liikkuvuusharjoituksia mm. kepillä ja käsipainoilla koko keholle.

        Loppuaika tunnista venytellään! Luvassa lisää liikkuvuutta, vireyttä ja hyvää oloa!

        Tanssi

        Tämä on hyvää mieltä nostava tanssitunti, jossa harjoitellaan eri tanssilajien askeleita yksin. Tanssilajeja on noin kolme tunnin aikana. Tunti rakentuu tunnelmaan sopivasta musiikista, rytmikkäistä liikkeistä ja tanssillisista harjoitteista, jotka vahvistavat koko kehoa. Tunti soveltuu kaikille, koska jokainen saa tehdä oman kehon ja mielentilan mukaan. Me olemme yksilöitä ja jokaisen meidän liikkuminen on erilaista. Annetaan tanssille mahdollisuus avata kehomme kireyksiä ja vapauttaa sekä keho että mieli liikkumaan paremmin!

        Mielen rentoutus

        Mielen rentoutus-tunnilla pääset rauhoittumaan arjen kiireistä. Tunnilla keskitytään hengitykseen, tehdään erilaisia rentoutusharjoituksia ja opetellaan rauhoittumaan.

        Tunti auttaa stressiin, ahdistukseen, univaikeuksiin ja jännitykseen.

         

        Piukka-Body

        Helppo, mutta ihanan tehokas lihaskuntotunti, jossa käytetään välineenä vaihtelevasti Gymstickiä, käsipainoja ja kuminauhaa. Alkulämmittelyn jälkeen pitkä lihaskunto-osuus. Lopuksi hyvät venyttelyt!

        Hiki funkkis

        Tämä tunti on kehon painolla tehtävää harjoittelua, jossa haastetaan kehon tasapainoa, koordinaatiota, luonnollista voimaa, keskivartalon tukea ja nivelten liikkuvuutta. Tunnin harjoitteet perustuvat kehon voimalinjojen löytämiseen ja tavoitteena on palauttaa kehon luonnolliset liikeradat. Tunti on raskas, mutta sovellettavien tekniikoiden vuoksi sopii kaiken kuntoisille. Tunnilla annetaan paljon aikaa keskittyä yhteen liikkeeseen kerrallaan, koska jokainen liike haastaa monia eri kehon alueita samaan aikaan. Harjoitteet perustuvat tanssiin, pilatekseen, joogaan, itsepuolustuslajeihin, yleisurheiluun, voimisteluun jne. Tunnin ohjaa fysioterapeutti.

         

        Kehonhuolto/venyttely

        Tunti alkaa kevyellä alkulämmittelyllä, jossa herätellään verenkiertoa ja tehostetaan nivelten ”voitelua” kyykyillä ja nivelpyörittelyillä. Sen jälkeen käydään kehon kaikki lihasryhmät läpi dynaamisin eli toiminnallisin venytyksin, perinteisin palautumista edistävin venytyksin sekä vaihtuvan teeman mukaisesti tutustutaan erilaisiin ”spesiaali”-tekniikoihin.

        Venyttely nopeuttaa lihaksiston palautumista, mutta sen lisäksi parantaa verenkiertoa ja vapauttaa elimistöön dopamiinia, joka rentouttaa kehoa ja mieltä.