Ryhmäliikuntakalenteri

Tiistai

Keskiviikko

Torstai

Perjantai

Lauantai

    Sunnuntai

      Funkkis kuntopiiri (toiminnallinen)

      Kuntopiiritunnilla kehitetään kehon aerobista- eli kestävyyskuntoa ja hapenottokykyä sekä kasvatetaan lihasvoimaa monipuolisilla koko vartalon lihaskuntoliikkeillä. Tunnin tavoitteena on harjoittaa koko kroppa, yhdistellen ja vuorotellen treeniliikeitä sekä jaloille että käsille, antaen myös vatsanseudulle ja selkälihaksille kyytiä. Tunnin liikevaihtoehdot ovat mahdollisimman toiminnallisia eli monipuolisia. Tunti on oivallinen niin aloittelijalle kuin aktiiviliikkujallekin liikkeiden säädeltävyyden ansiosta. Käytössä oman kehonpainon lisäksi välineitä, kuten mm. steppilautoja, käsipainoja sekä kuntopalloja. Tunnin ohjaa Personal Trainer/liikunnanohjaaja.

      Aamuvirkut 60+ energisempi minä

      Tämä rauhallinen tunti on suunniteltu yli 60 vuotiaiden asiakkaidemme tarpeita ajatellen. Tällä aamutunnilla tehdään koko kehoa avaavia harjoitteita miellyttävään tahtiin. Liikkeet on suunniteltu venyttämään ja pumppaamaan erityisesti lihaskalvoja, jotta kehon kosteus ja vetreys pysyisi hyvänä. Tunnilla olevat voimaharjoitteet vahvistavat koko kehon lihaksia ja hengitystä, parantavat tasapainoa ja avaavat kehon jumitiloja. Lopuksi rentoudutaan eri menetelmien avulla.

       

      Keskivartalo (Syli)

      Tällä tunnilla harjoitellaan keskivartalon lihasten löytämistä, aktivoimista ja annetaan ohjausta siitä, miten keskivartalon lihasten tulisi olla mukana kaikessa arkipäiväisessä toiminnassa ja liikunnassa.  Tunnilla vahvistetaan syviä ja pinnallisia vatsalihaksia, lantionpohjan lihaksia, hengityslihaksia, selän alueen lihaksia ja yhdistetään näiden lihasten toiminta ylä- ja alaraajojen toimintaan. Tunti soveltuu kaikille. Tunnin jälkeen tunnet itsesi kokonaisvaltaisesti vahvemmaksi!

      Köntysbikki

      Miehille täysin omistettu helppo mutta todella tehokas jumppatunti. Hiki lentää helpoin askelin step-laudalle askellettaessa ja rasva tirisee. Lihaskuntoa kohotetaan vaihtelevasti punttien, Gymstickin ja pumppi-tangon avulla. Lopuksi pitkät venyttelyt! Tunti on miehille, jotka haluavat lisää liikkuvuutta ja kunnon kohotusta hauskasti äijäporukassa!

      HUOMIO! Köntyksessä vuorottelevat hikinen steppitunti sekä liikkuvuutta ja notkeutta edistävä kehonhuoltotunti vuoroviikoin. Kysy lisää ohjaajalta! Myös toiveita voi esittää!

      Kunnon jumppa

      Kunnon Jumppa on sukua edellä mainitulle Kiinteytys- treenille. Sama perusperiaate säilyy, kroppaa haastetaan lihaskunnon kautta, mutta nyt ainoastaan omankehon voimin. Välineet jäävät tällä tunnilla reunalle. Lihaskuntotunnista poiketen on tällä kuntojumppa tunnilla luvassa alku askellusta ja hikeä tuottavia tempokappaleita, joiden parissa lämmitellään alkutunnista hyvä tovi. Lihaskunnon lisäksi tunnilla sydän ja hapenottokyky saavat mukavaa treeniä ja käyvät aktiivisessa työssä tunnin alun aikana. Tälläkin tunnilla on jumpparin oman päätös, millä sykkeillä tunnin liikkuu. Voi antaa palaa täysillä, ja pyrkiä toteuttamaan ne rankimmat vaihtoehdot tai himmailla matalammilla sykkeillä noudattaen helpompia liikevariaatioita ja ohjeita. Vaihtoehtoja tulee ohjaaja antamaan monia.

      Pumppi60

      Tunnilla keskitytään lihaskunnon kehittämiseen. Tunti sisältää lyhyen alkulämmittelyn, jonka jälkeen tehdään erilaisia lihaskuntoliikkeitä Voimatankoa ja painoja käyttäen. Aktiivisia työkappaleita tuntiin sisältyy yhteensä 10. Treenin raskautta voi itse kukin säätää painojensa lisäämisen mukaan ja ohjaaja antaa kullekin lihasryhmälle aina suositellun painokilo määrän, mikäli kestävyyttä ja voimaa halutaan lisätä. Tehokas treeni, jonka jälkeen keho tietää työskennelleensä.

      Morning Stretch

      Aamu-venyttelytunnin liikkeet ovat helppoja, tehokkaita ja turvallisia. Alkuverryttelyssä tehdään liikkuvuusharjoituksia mm. kepillä ja käsipainoilla koko keholle.

      Loppuaika tunnista venytellään! Luvassa lisää liikkuvuutta, vireyttä ja hyvää oloa!

       Piukka-Body

      Helppo, mutta ihanan tehokas lihaskuntotunti, jossa käytetään välineenä vaihtelevasti Gymstickiä, käsipainoja ja kuminauhaa. Alkulämmittelyn jälkeen pitkä lihaskunto-osuus. Lopuksi hyvät venyttelyt

       

      Aamuspurtti (kehon aktivointi)

      AamuSpurtin lämmittely tapahtuu vetreyttävillä sekä lihaksia aktivoivilla liikkeillä. Lihaskunto-osiossa  kaikki lihasryhmät käydään läpi ja liikkeitä tehdään sekä kehonpainolla että käsipainoilla. Tunti sopii kaiken kuntoisille ihmisille sillä liikkeistä annetaan paljon vaihtoehtoja.
      Tunnin lopuksi palauttava venyttely.

      Kahvakuula

      Kaikille sopiva kahvakuulatunti joka ei vaadi aikaisempaa kokemusta. Toiminnalliset liikkeet  harjoittavat lihaskestävyyttä, voimaa sekä erityisesti kehon syviä lihaksia. Tunnilla myös tasapainoa haastavia liikkeitä sekä kevyt venyttely.

      Voit ottaa tunnille mukaan oman kahvakuulan.