Kuntosali

Kuntosali on avoinna vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri. Voit tulla harjoittelemaan aina kun se sinulle parhaiten sopii!

Ensimmäinen kuntosaliohjelma sekä laiteopastus sisältyvät määrä- ja kausikorttien hintaan (kortti leimataan myös ohjauskerralla).

Ohjelmien jatkopäivityksestä peritään hinnaston mukainen maksu. Varaa aikasi laiteopastukseen käymällä paikan päällä tai soittamalla 044-700 55 66.

Huom! Voit ottaa oman PT:n mukaan toimiston aukioloaikoina maksutta!

Kuntokeskus Kunto Ykkönen on toiminut jo 31 vuotta Oulun keskustan tuntumassa. Meillä on siis pitkäaikainen kokemus kuntosalitoiminnasta sekä asiakkaiden ohjauksesta.
Jokaisen asiakkaan tarpeet ja tavoitteet ovat aina erilaisia ja tämän vuoksi räätälöimme saliohjelmat jokaiselle asiakkaallemme hänen antamiensa taustatietojen sekä toiveiden pohjalta – tietenkin vastuullisesti ammattitaidolla!


previous arrow
next arrow
Slider

Ikääntyvien kuntosaliharjoittelu

Lihasvoiman merkitys korostuu erityisesti ikääntyneiden kohdalla. Ikääntymisen myötä lihasvoima katoaa ellei sitä pidä yllä. Pikkuhiljaa huomaat heikentyneen lihaskunnon aivan normaaleissa koti ja arkiaskareissa. Rappuset eivät suju enää yhtä ketterästi kuin ennen ja kauppakassikin painaa tavallista enemmän. Lääketiede ja lääkkeet ei ole ratkaisu heikentyneeseen lihaskuntoon. No mistä sitä apua sitten saa? No kuntosalilta tietenkin. Lihasvoimaharjoittelulla voidaan estää tai ainakin hidastaa lihasvoiman menetystä tehokkaasti,sillä kyky lisätä lihasmassaa ja voimaa säilyy koko eliniän!

Vaikutukset painonhallinnassa sekä hartia- ja selkävaivoissa.

Tiesitkö, että kuntosaliharjoittelu on yksi tärkeimmistä harjoittelumuodoista myös painonhallinnassa!

Kuntosaliharjoittelulla saadaan lisättyä mm. perusaineenvaihduntaa. Perusaineenvaihdunta toimii luonnollisesti koko ajan, 24 tuntia vuorokaudessa. Sillä on suurin merkitys energiankulutuksessa. Säännöllinen liikunta ylläpitää ja lisää perusaineenvaihduntaa – erityisesti silloin kun liikunnan seurauksena kehon lihasmassa kasvaa.

Rasvan osuus kehossa pienenee ja tapahtuu mahdollisesti toivottua terveysvaikutteista painon putoamista tai painon pysymistä terveydelle edullisella tasolla. Jumitukset ja kolotukset pysyvät poissa, kun kehoa kannatelee terve ja tasapainoinen syvien ja pinnallisten lihasten tuki.

Selkäongelmien ennaltaehkäisyssä sekä korjaamisessa keskitytään painoharjoittelun oheella erityisen tärkeiden syvien lihasten aktivointiin ja harjoitteluun.

Nuoret

Usein kysytään kuinka nuorena saliharjoittelun voi aloittaa. Yleensä noin 15-vuotias nuori kykenee harjoittelemaan oman kehonpainon avulla,sekä pitkillä sarjoilla ja kevyillä vastuksilla tehtäviä harjoitteita. Nuoret kehittyvät hyvin eriaikaisesti,joten voit tulla juttelemaan paikan päälle, jos et ole täysin varma, onko aloitusajankohta oikea! Jos nuorella on kuntosaliharjoittelu aluillaan, meiltä löytyy myös tekniikka ja laiteopastusta.

Lapsiparkki

Voit jättää yli 3-vuotiaat lapsesi henkilökuntamme valvontaan toimiston aukioloaikoina. Lapsiparkista löytyy pientä viihdykettä, kuten mm. värityskirjaa, palapelejä, satukirjoja jne.